قیمت هر کیلو آویشن باغی در سال 1401

قیمت هر کیلو آویشن در انواع مختلف آویشن ها با توجه به ارزش آویشن، نوع جمع آوری و… متفاوت است.

قیمت هر کیلو آویشن باغی در سال 1401

آویشن از جمله گیاهان دارویی پرطرفدار است که در نقاط مختلف ایران به شکل بومی و خودرو رشد می کند. این نوع گیاه دارویی در استان های مختلف ایران از جمله خراسان، فارس، کرمان و غیره دیده می شود. البته آویشن ها از نظر طعم، شکل، اندازه و… با هم تفاوت قابل توجهی دارند. آویشن باغی نمونه ای از آویشن های پرطرفدار است که گیاه بومی جنوب اروپا و مدیترانه نیز می باشد. در حال حاضر قیمت هر کیلو آویشن نیز با توجه به نرخ بازار، میزان فراوانی، دستمزد افرادی که به جمع کردن آویشن مشغول هستند و غیره تخمین زده می شود.

قیمت هر کیلو آویشن

قیمت هر کیلو آویشن باغی

برای تخمین قیمت هر کیلو آویشن در سال ۱۴۰۱ چندین پارامتر مهم مدنظر قرار می گیرد. اول اینکه قیمت گیاهان دارویی همچون آویشن، کاکوتی، باریجه و غیره با توجه به این که مراحل سختی برای جمع کردن دارند، به طور قابل توجهی افزایش پیدا می کند. از طرفی برخی از گیاهان دارای برگ های ریز و کوچکی هستند و همین مسئله هر کیلو از آن ها را دارای ارزش به مراتب بیشتری خواهد کرد. در مورد آویشن نیز همین مسئله وجود دارد.

آویشن برای چه مواردی استفاده می شود؟

آویشن باغی مانند سایر آویشن ها در اغلب موارد به عنوان ادویه و چاشنی غذا مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین می توانند یک دمنوش متمایز برای فصول مختلف سال باشند. البته این نوع گیاه دارویی با توجه به طبع گرمی که دارد، معمولاً به عنوان یک دمنوش در فصل زمستان و پاییز استفاده می شود. آویشن از عفونت هایی نظیر دهان و دندان جلوگیری می کند. علاوه بر این، یک گیاه دارویی فوق العاده برای کاهش فشار خون است. همچنین یک پاک کننده مطبوع برای هوای محیط نیز به حساب می آید. به همین خاطر اغلب افراد برای پاکسازی محیط از آلاینده ها از این نوع گیاه دارویی استفاده می کنند.

با ما تماس بگیرید

قیمت هر کیلو آویشن

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما